wtorek, 23 kwietnia 2013

Kanapka "na wynos" z grillowanymi pieczarkami i serem pleśniowym

Miała być zwykła kanapka z serem i ogórkiem, którą wrzucę do torby i będę mogła zjeść, gdy tylko zgłodnieję będąc poza domem. Wyszło coś innego - powiem, że smak mnie zachwycił i na pewno tego typu kanapki będę sobie robić częściej!




Liczba porcji: 1

Składniki:
Chleb sojowy - 2 kromki (ok. 65 g)
Ser pleśniowy Błękitny Lazur - cienki plaster (ok. 15 g)
Pieczarki - 2 szt. (25 g)
Sałata - liść (10 g)
Szpinak - 2 liście (5 g)

Sposób przygotowania:
1. Kromki chleba delikatnie podpiec - tak, by chleb zrobił się delikatnie chrupki, ale jednocześnie był miękki. Ja podpiekłam na grillu elektrycznym.
2. Pieczarki pokroić na plasterki, posolić z obu stron i grillować przez 3-4 minuty, aż zmiękną.
3. Na jednej kromce chleba ułożyć opłukane liście szpinaku i sałaty, na nich ser, na wierz - gorące pieczarki. Delikatnie stopią się z serem, co da jeszcze lepszy efekt smakowy. 
4. Przykryć drugą kromką chleba i gotowe! Zostawić do wystygnięcia i można zapakować do wzięcia na wynos. Smacznego! 

Po zrobieniu tej kanapki (a przede wszystkim - jej spróbowaniu!) od razu przyszło mi parę pomysłów na łączenie kanapkowych smaków w taki sposób, w jaki tego jeszcze nie robiłam - dzięki temu kanapki przestaną być nudne i przewidywalne!

Wartości odżywcze w jednej kanapce (120 g):
Kalorie: 235
Białko: 14 g
Tłuszcze: 12 g
Węglowodany: 19 g



1 komentarz:

  1. Kanapka prezentuje się okazale i bardzo interesująco :) aż chce się ją schrupać :)

    OdpowiedzUsuń